TV ONLINE

Sunday, April 22, 2012

Komen Pep Guardiola Mengenai El- Clasico Semalam



Pengurus Barcelona, ​​Pep Guardiola,memberi sedikit komen mengenai perlawanan antara Barcelona dan Real Madrid kemarin yang berakhir dengan kekalahan Barcelona 2-1 kepada Real Madrid. Pep Guardiola merasa bangga dengan pasukannya dan tidak akan mengkritik banyak tentang persembahan mereka. 

Kekalahan Barcelona ini memperbesarkan lagi jurang mata dengan Real Madrid. Real Madrid berada pada puncak liga dengan 88 mata, sedangkan Barcelona dengan perbezaan 7 mata di bawahnya. Kekalahan tersebut menamatkan harapan Barcelona untuk mempertahankan gelaran juara La Liga telah diraih selama 3 tahun berturut-turut.


Guardiola cukup puas dengan penampilan pasukannya dalam perlawanan kemarin mahupun di semua perlawanan musim ini.Barcelona mendominasi 75% penguasaan bola pada El-Clasico kemarin. Mereka mempunyai lebih banyak peluang untuk menjaringkan gol. Dia rasa senang dengan dedikasi dan komitmen pasukannya walau akhirnya dikecewakan kerana tidak mampu menahan Christiano Roanldo yang menjaringkan gol kemenangan bagi Real Madrid. 






"Sangat sukar untuk menganalisa perlawanan dengan begitu banyak emosi, tetapi saya kagum dengan penampilan ketika mereka melawan pasukan yang sangat kuat." 


"Kami boleh mengatasi serangan balik mereka dengan cukup baik dan mengurangkan peluang mereka untuk mencetak gol." 






Barcelona mempunyai kesempatan untuk membalas dendam kepada Real Madrid, jika mereka bertemu di final Champions Leagur nanti. Tetapi langkah kedua-dua pasukan tersebut akan menjadi sukar setelah kedua-duanya mengalami kekalahan pada perlawanan pertama semi final Champions League. Real Madrid mengalami kekalahan 2-1 kepada Bayern Munich, sedangkan Barcelona sendiri dikalahkan Chelsea 1-0. 


"Saya tidak boleh menyalahkan kekalahan ini kepada pasukan.Kami mempunyai banyak tekanan, "kata Guardiola. 


"Kami sudah melakukan yang terbaik yang dapat kami lakukan." 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...