TV ONLINE

Monday, April 23, 2012

Demba Ba Sasaran Utama Tottenham





Harry Redknapp sedang mengintai langkah musim panas untuk striker Newcastle United, Demba Ba walaupun dia mungkin sudah keluar dari kelab menjelang masa perpindahan selesai.

Redknapp secara meluas dijangka mengambil alih peranan selaku pengurus England pada akhir musim ini jika tawaran itu tiba, dengan bos yang berusia 65 tahun itu dinilai sebagai kegemaran utama untuk jawatan tersebut.

Pengerusi Spurs, Daniel Levy tidak mungkin menghalangnya, tetapi berharap dia boleh menggoda Redknapp kekal di White Hart Lane dengan menawarkan sejumlah dana perpindahan bagi membantu mengukuhkan kedudukan kelab dalam empat teratas untuk tahun-tahun akan datang.



Redknapp telahpun memberitahu pegawai Tottenham bahawa mereka perlukan striker yang berkualiti untuk bersaing dengan golongan elit Eropah, dan mengesyorkan pemain Newcastle, Ba sebagai pilihan yang ideal.

Tonggak Senegal itu menikmati kempen debut hebat di Timur Utara, yang mana dia menjaringkan 16 gol dalam 29 perlawanan, berikutan perpindahan percuma dari West Ham.

Tottenham berharap mereka boleh mendapatkan Ba ​​dengan harga yang murah, dengan khabar angin klausa keluar bernilai £7 juta, namun turut bersedia menawarkan pemain dalam perjanjian, termasuk bekas bek Magpies, Sebastien Bassong, atau playmaker Croatia, Niko Kranjcar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...