TV ONLINE

Friday, March 16, 2012

Gerrard Inspirasi Kami - Liverpool



Sentuhan istimewa kapten Steven Gerrard menjadi inspirasi Liverpool bagi memburu slot separuh akhir Piala FA.
Malam esok, skuad The Reds itu akan menanti kunjungan Stoke City pada pusi- ngan keenam Piala FA di Anfield.Menjelang pertemuan itu, Liverpool sekali lagi menagih sentuhan Gerrard yang meledak hatrik bagi membantu Liverpool membenam Everton 3-0 pada aksi Liga Perdana England di Anfield, Rabu lalu.
Kejayaan tersebut sekali gus memadam kekecewaan Liverpool yang tewas dua perlawanan liga berturut-turut iaitu kepada Arsenal dan Sunderland sebelum itu.
Tatkala trofi liga sudah semakin jauh daripada radar mereka, Liverpool kini boleh memberi tumpuan memburu Piala FA selepas kejayaan menjulang Piala Liga bulan lalu.

Tonggak veteran, Jamie Carragher berkata, corak permainan yang dipamerkan Gerrard ketika menentang Everton membuktikan betapa kapten The Reds itu layak untuk dinobatkan sebagai pemain terbaik Liverpool.
"Saya rasa orang ramai masih belum sedar dengan kehebatan Steven.
"Bagaimanapun, ia tetap sukar baginya kerana dia telah menghabiskan kariernya bersama satu kelab sahaja.
"Ini kerana para penyokong Liverpool tetap akan melihatnya sebagai pemain muda dan sering mengingati masalah yang pernah dihadapinya.
"Apabila Gerrard sudah tiada, mereka akan mula mencari seorang pemain yang boleh menggantikan tempatnya," kata Car- ragher lagi.
Beliau menambah, pemain-pemain yang pernah beraksi bersama Gerrard juga pastinya tidak akan merungut jika tonggak tengah England tersebut dijulang sebagai pemain terbaik Liverpool.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...