TV ONLINE

Saturday, March 24, 2012

Demba Ba dan Air Rahsianya


MINUMAN yang menjana keupayaan penyerang Newcastle, Demba Ba musim ini kini boleh didapati di Tyneside apabila kelab itu mengimport berbotol minuman dari selatan Perancis untuk dijual di kedai mereka. Ba tidak pernah menyembunyikan rahsia di sebalik kejayaan menjaringkan banyak gol musim ini dan mendedahkan beberapa kali minatnya terhadap minuman sirap strawberi.

Tabiat pelik sebelum perlawanan itu ditunjukkan di sebuah laman web sebulan lalu ketika Ba memberi peluang kepada pengacara untuk mencuba sirap itu yang hanya dicampurkan dengan air. Mereka sukakannya. Malah, minuman itu mempunyai peminat tersendiri. Jumlah yang begitu banyak mendorong Newcastle untuk mengimport minuman itu dari selatan Perancis.

Sejak menyertai kelab itu, Ba mengimport minuman itu untuk dirinya sendiri tetapi Newcastle membantunya dengan mengesan syarikat berkenaan dan meminta minuman itu dihantar ke Tyneside.

Ia akan dihantar dan dijual di kedai kelab itu dan Shearer’s Bar pada masa akan datang.


“Saya sukakan minuman ini dan membeli beberapa botol untuk diri sendiri memandangkan saya tidak boleh mendapatkannya di Newcastle.

“Biasanya, saya meminta keluarga membawa beberapa botol setiap kali mereka datang melawat kerana saya meminumnya setiap hari.

“Kini penyokong kami boleh mencubanya sendiri dan diharapkan mereka juga sukakannya,” kata bintang Senegal itu.

Pengarah peruncitan Newcastle, Stuart Middlemiss berkata, ramai penyokong bertanya di mana mereka boleh mendapatkan sirap ini dan mereka mula mencarinya.

“Mujur kami berjaya mendapatkan beberapa botol daripada pengilang di Perancis, kini penyokong boleh datang dan lihat sama ada mereka sukakannya seperti Demba,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...