TV ONLINE

Saturday, May 5, 2012

Van Persie : Selamanya Saya Tetap ' The Gunners '


Striker Arsenal, Robin Van Persie menyatakan bahawa dirinya adalah seorang ‘The Gunner’ sejati walaupun isu mengenai kontraknya dengan Arsenal masih belum jelas sedangkan musim ini sudah mahu berakhir.

Pemain Belanda ini mengutarakan hal tersebut setelah dirinya menerima penghargaan ‘Player Of The Year’. Van Persie mendapatkan gelaran tersebut setelah penampilan gemilangnya musim ini bersama Arsenal,dia berhasil menjaringkan 27 gol untuk Arsenal musim ini dalam saingan Liga Inggris. Van Persie juga menceritakan bagaimana awalnya ia berpindah ke Arsenal, dia mengatakan jika dirinya pertama kali menandatangani kontrak bersama Arsenal 8 tahun lalu.

“Hati saya selalu milik Arsenal. Apapun yang terjadi dengan saya di akhir musim nanti, saya tetaplah seorang ‘The Gunner’.” , bicara pemain yang memiliki tendangan kaki kiri yang menakjubkan ini.



Dalam kesempatan ini juga Persie tidak lupa untuk memberikan pujian bagi bekas kapten Arsenal seperti Vieira, Henry, Tony Adams dan yang terakhir adalah Cecs Fabregas. Persie menyebutkan bahawa mereka semua merupakan kapten yang sangat luar biasa.

Persie juga mengungkapkan kegembiraannya kerana berhasil memenangkan penghargaan “Player of the Year”.

“Sangat membanggakan untuk saya berada di sini sekarang, saya berada di kelompok para pemenang dan saya sama sekali tidak pernah berfikir untuk berada di sini dan memenangkan trofi ini.” ujar Persie mengenai penghargaan yang telah dia dapatkan (Player of the Year).

“Saya sedikit terkejut ketika nama saya disebut dan akhirnya memenangkan trofi ini. Saya sangat gembira menjadi sebagian dari sejarah Liga Inggris.” ujar Van Persie.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...