TV ONLINE

Saturday, May 12, 2012

Preview Manchester City vs QPR


Pada pertemuan pertama antara kedua pasukan pada musim ini, Manchester City berhasil memperoleh  kemenangan 3-2 atas QPR dari gol dari Dzeko, Silva, dan Toure, manakala gol QPR pula disumbang oleh Bothroyd dan Helguson.

Sedikit fakta mengenai kedua-dua pasukan ini:

* Kemenangan terakhir QPR atas Manchester City adalah pada tahun 2000 di Championship. Pada pertandingan tersebut, QPR menang 3-1.

* Pada pertandingan Liga Inggeris terakhir, Manchester City berhasil meraih kemenangan 2-0 atas Newcastle  denga dua gol dari Yaya Toure.

* Kemenangan tersebut membuat Manchester City tetap kukuh di puncak liga dengan 86 mata, hanya berbeza gol dari United yang berada di tempat kedua.

*Ini membuat Manchester City untuk wajib menang pada perlawanan ini untuk memastikan gelaran Liga Inggeris pada musim ini.


* Aguero berada di tempat ke 3 top scorer Liga Inggeris dengan 22 gol.

* Manchester City tidak pernah kalah di Etihad Stadium dengan 17 kemenangan dan 1 hasil seri dalam 18 perlawanan di tempat sendiri pada musim ini.

* Sementara itu, QPR juga berjaya meraih kemenangan 1-0 atas Stoke City. Gol QPR pada perlawanan tersebut jaringan oleh Djibril Cisse.

* Kemenangan tersebut membuat QPR kini menghuni tangga ke 17 liga dengan 37 mata dari  37 perlawanan yang telah mereka lalui.

* Dalam 8 pertandingan Liga Inggeris terakhir, QPR berjaya meraih 4 kemenangan dan 4 kekalahan.




5 Perlawanan Terakhir Manchester City

Newcastle 0-2 Manchester City
Manchester City 1-0 Manchester United 
Wolves 0-2 Manchester City 
 Norwich 1-6 Manchester City 
Manchester City 4-0 West Bromwich 

5 Perlawanan Terakhir QPR

 QPR 1-0 Stoke  
Chelsea 6-1 QPR 
 QPR 1-0 Tottenham 
 West Bromwich 1-0 QPR 
QPR 3-0 Swansea 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...