TV ONLINE

Wednesday, August 31, 2011

Arsenal Sah Dapatkan Park Chu-Young

Park Chu-Young

Akhirnya arsenal menambah pemain baru. Hanya mereka belum dapat mendatangkan pemain bintang. Kelab London utara itu baru mendapatkan kapten Korea Selatan Park Chu-Young. Striker berusia 26 ini direkrut dari Monaco. Persembahan Park memang power. Selama tiga musim di Ligue 1, dia bermain 91 kali dan menjaringkan 25 gol. 




"Saya merasa berbangga dan bahagia dapat bersama dengan Arsenal. Ini seperti mimpi dan saya suka menjadi pemain Arsenal. Kini, saya akan membuktikan seberapa bagus saya," kata Park.

"Menurut saya, Arsenal merupakan kelab besar. Saya akan melakukan yang terbaik. Saya tak pernah menyerah dan menunjukkan komitmen. Saya berharap penyokong dapat menyokong saya," jelasnya. 

10 fakta mengenai pemain berjersi no.9 Arsenal ini :

  • Chu was born in Daegu on July 10, 1985.
  • He was the top scorer and voted Most Valuable Player as South Korea won the Asian Football Confederations Youth Championship in 2004.
  • He was named Asian Young Footballer of the Year in 2004.
  • Chu scored on his debut for the South Korea senior side, aged just 19, against Uzbekistan in 2005.
  • In his debut season for FC Seoul, after joining them in 2005, he scored 18 times in 30 appearances and was the top scorer in the in the K-League.
  • He was voted the K-League Players' Player of the Year in 2008
  • He joined AS Monaco in 2007 and, as he did for FC Seoul, scored on his debut against Lorient.
  • Chu scored at the 2010 World Cup when he found the net from a free-kick in a 2-2 draw with Nigeria in the Group Stages.
  • He also played at the 2006 World Cup.
  • He replaced the retired Manchester United midfielder Ji Sung Park as captain of the national team earlier this year.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...