TV ONLINE

Tuesday, April 24, 2012

Preview Barcelona vs Chelsea Second Leg Semi Final UEFA Champions League 2011/2012


Seperti sedia maklum, Barcelona telah tewas 0-1 kepada Chelsea pada pertemuan pertama separuh akhir Champions League. Pada perlawanan malam ni, ramai yang meramalkan bahawa Barcelona akan bangkit, dan ada juga yang berpendapat bahawa Chelsea akan mempertahankan kelebihan gol mereka.


Sedikit fakta berkaitan perlawanan ini : 


Barcelona belum pernah kalah di  Nou Camp dalam perlawanan menentang Chelsea. Rekod Barcelona melawan Chelsea adalah menang dua kali dan seri tiga kali di Nou Camp


Rekod Chelsea menentang pasukan-pasukan Sepanyol adalah menang 14 kali, seri 10 kali, dan kalah enam kali. Di Sepanyol, Chelsea menang tiga kali, seri lima kali, dan kalah lima kali.


Sejak kalah kepada Rubin Kazan bulan Oktober 2009 lalu, Barcelona belum pernah lagi kalah di tempat sendiri dalam Liga Champions sehingga kini. Barcelona bahkan mampu mengumpul 18 gol dari lima perlawanan terakhir di tempat sendiri dalam Champions League musim ini.


Drogba masih dalam keadaan ragu-ragu untuk tampil dalam perlawanan ini. Bahkan Roberto Di Matteo pun ragu adakah akan tetap memaksakan Drogba. Jika Drogba tidak dapat bermain, penggantinya kemungkinan besar Fernando Torres, yang menjaringkan tujuh gol ke gawang Barcelona dari 10 penampilannya bersama Atletico Madrid.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...